ANUNȚ – organizare concurs de ocupare, pe durată nedeterminată, a unei funcții contractuale de execuție de asistent medical comunitar, grad profesional debutant, în cadrul Compartimentului Asistență socială din aparatul de specialitate al Primarului Comunei Seleuș

În temeiul dispozițiilor art. 554 alin.(7) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul admnistrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 17 alin. (2) din H.G.R. nr.1336 din octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Primăria Comunei Seleuș organizează concurs de ocupare, pe durată nedeterminată, a unei funcții contractuale de execuție de asistent medical comunitar, grad profesional debutant, în cadrul Compartimentului Asistență socială din aparatul de specialitate al Primarului Comunei Seleuș.

Durata normală a timpului de lucru: 8h/zi – 40h/săptămână.

Condițiile de desfășurare a concursului / examenului:

Concursul constă în susţinerea unei probe scrise, care se va desfășura în data de 28.03.2025, ora 10,00, la sediul Primăriei Comunei Seleuș, din satul Seleuș, nr. 200, Comuna Seleuș, Județul Arad și proba de interviu.

Dosarul de concurs va conţine următoarele documente:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G.R. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h)certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane.

i)curriculum vitae, model comun european.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din din H.G.R. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul de depunere a dosarelor, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

Dosarele de concurs se depun, în perioada 07.03.2025-20.03.2025, inclusiv, la sediul Primăriei Comunei Seleuș, nr. 200, Comuna Seleuș, județul Arad, telefon 0257 329 101.

Condițiile generale de participare la concursul de ocupare a funcției contractuale de execuție de asistent medical comunitar grad profesional debutant, sunt:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.

h)nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condițiile specifice de participare la concursul de ocupare a funcției contractuale de execuție de asistent medical comunitar, grad profesional debutant, sunt:

  1. Studii postliceale absolvite cu diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă/diplomă de studii postliceale prin echivalare, conform H.G. nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenţilor liceelor sanitare, promoţiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare, în specialitatea de asistent medical generalist;

  2. Certificat de membru eliberat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România;

  3. Adeverinţă de participare la concurs eliberată de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, conform art. 2 din Hotărârea nr. 35/04.12.2015  a Consiliului Național al O.A.M.G.M.A.M.R.;

  4. Vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu este cazul.

Bibliografie și tematică:

Nr.

Crt.

Bibliografie

Tematică

1.

Constituţia României, republicată

Titlu II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, Titlul III – Autoritățile publice

2.

Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Integral

3.

Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Integral

4.

O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare

Partea a VI-a, Titlul III ”Personalul contractual din autoritățile și instituțiile publice cap. I-V;

5.

O.U.G. nr. 18/2017 privind asistența medical comunitară, cu modificările și completările ulterioare

Integral

6.

Normele Metodologice din 2019 privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea activităţii de asistenţă medicală comunitară, aprobate prin H.G.R. nr. 324/2019, cu modificările și completările ulterioare

Integral

7.

O.U.G. nr. 144 din 28/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările și completările ulterioare

Integral

8.

Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacientului, cu modificările și completările ulterioare

Integral

9.

Ordinul nr. 41/2000 privind informarea operativă în probleme de epidemiologie și igienă

Integral

10.

Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009, cu modificările și completările ulterioare

Integral

11.

Legea nr. 448/2006, privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

Integral

NOTĂ: Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilită în vederea susţinerii concursului inclusiv republicările, modificările şi completările acestora la data publicării anunţului privind organizarea concursului.

Calendarul de desfășurare al concursului:

  • Data publicării anunțului de concurs: 07.03.2025;
  • Depunere dosare: 07.03.2025-20.03.2025, inclusiv, de luni până joi, între orele 8,30-16,30 și vineri, între orele: 8,30-14,00;
  • Selecția dosarelor va avea loc într-un termen de 2 zile lucrătoare de la data limită de depunere a dosarelor de concurs;
  • Proba scrisă: 28.03.2025, ora 10,00 la sediul Primăriei Comunei Seleuș;
  • Interviul se susţine într-un termen de 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise;
  • termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale, sunt cele prevăzute în H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul autorității publice locale, telefon 0257 329 101.

Persoana de contact: Truț Dorin-Lucian, secretarul general al Comunei Seleuș.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support